להעביר את הקריירה שלך לנדידה:

היועצת מריאן קנטוול זרקה את שולחן העבודה ויצאה לדרך חדשה ורעננה של עבודה שאפשר לראות בה את העולם

לקראת המועד האחרון לסיום כתיבת תכנית אימונים שתכניס לה 10,000 ליש"ט מלקוחות שישלמו להצטרף, מריאנה קנטוול הקלידה בטירוף על המחשב הנייד שלה. כאשר עבודתה סוף סוף הסתיימה, היא ניגשה לחלון הפתוח ומייד מרגישה איך הלחץ של השעות האחרונות מתפוגג.

article-0-1722BD69000005DC-789_634x421

עבורה, "המשרד" הוא לא הקוביה המחניקה בקנרי וורף שבו עבדה פעם – המשרד הוא דירה שכורה במבנה אבן יפהפה מהמאה ה -13 בטוסקנה, המשקיף על דונמים של כרמים.

זה רק 15:00 ויום העבודה של מריאנה הסתיים.

מה לעשות הלאה, היא מהרהרת בקול? אולי היא תטייל דרך הכרמים לאחר מכן תתישב על גבי גבעה המשקיפה על הכפר עם בלוק הציור וצבעי מים.

מריאנה לא עברה לאיטליה והיא לא בשנת חופש. היא אחת מגזע הצומח במהירות, של בני אדם הנקראים טווח-חופשי: מקצוענים המפנים את גבם למרוץ העכברים ונותנים לעבודתם לעשות בשבילם את העבודה.

"היה לי רצון גובר והולך לנדוד חופשיה בשמש"

אנשי טווח חופשי, עצמאיים, המפעילים את עסקיהם על פי לוח זמנים שמתאים לאורח חייהם, מכל מקום בו הם בוחרים – משולחן המטבח או באמצע הדרך במעלה הר בפרו.

"עד לפני ארבע שנים, כמו מיליוני אנשים אחרים – האמנתי שאני חייב מזל או לזכות בלוטו על מנת לחיות את החיים אליהם השתוקקתי," אומרת מריאנה, בת 31, שמבלה חצי מהשנה בדירת שני חדרים בלונדון,עם חברה – מנאר, בן 41, יועץ IT. בחציה השני של השנה היא נוסעת בעולם.

"בגיל 26 הייתי מנהלת ייעוץ שיווקי אסטרטגי בקנרי וורף, ניהלתי פרויקטים של מיליוני פאונדים עבור מותגים סקסיים והרווחתי משכורת טובה," אומרת מריאנה. "זה היה תפקיד חלומותיי, אבל זה ינק את החיים ממני. בכל בוקר הייתי קמה ומצטרפת לקהל בצינור, ארוזים כמו סרדינים. אם היה לי מזל הייתי בבית עד חצות. לכל מקום שהסתכלתי ראיתי מקצוענים לחוצים בדיוק כמוני, שעובדים 14 שעות ביממה, במחסור של שינה ואור יום, עם 25 ימי חופשה שנתית עלובים שמהם היו צריכים לבעוט אותי בחזרה. היה לי צורך רצון גובר והולך לנדוד חופשיה בשמש. "

מריאנה רחוקה מלהיות לבד. אולי זה תוצר הלוואי של האקלים הכלכלי הנוכחי, שהשאיפות של דור זה של המקצוענים – הם לנדוד.

מיקודם כבר לא מופנה לטיפוס בסולם הדרגות התאגידי. הם משתוקקים לחיים בטווח חופשי שיוצרים הכנסה, אך גם מאפשר להם יותר זמן פנוי והרבה יותר הזדמנויות מאשר מועסקים רגילים.

רב המכר של ה 'ניו יורק טיימס' – "שבוע העבודה של 4 שעות" של טימותי פריס, מבטיח אף הוא לעזור לקוראים "לברוח מ 9-5, לגור בכל מקום ולהצטרף למתעשרים החדשים". עד כה הוא מכר יותר ממיליון עותקים ותורגם ליותר מ -35 שפות.

בשנה האחרונה, מריאנה נעה בטווח חופשי בקליפורניה, איטליה ואינדונזיה. "סוף סוף עזבתי את עבודתי בסוף שנת 2008, חודשים ספורים לאחר שבנק השקעות ליהמן ברדרס בבניין ליד המשרד שלי התמוטט, ושלח את השווקים הפיננסיים בעולם למשבר" היא מסבירה.
"ראיתי את עובדיו עובדים את אותן שעות ארוכות כפי שאני עבדתי, ובכל זאת בסופו של דבר כולם איבדו את עבודתם. עד אז חשבתי שמשרה משמעה ביטחון; עכשיו יכולתי לראות שזה ממש לא, ולכן עלי להיות אמיצה מספיק כדי לעזוב את שלי".

article-0-1722BD4F000005DC-822_634x471

מריאנה הפכה לעצמאית כיועצת אסטרטגית וצברה מיומנות באימון קריירה לפני שעשתה את הקפיצה. "בהתחלה עשתה המון דברים שונים כדי ליצור הכנסה: מחקרי שוק ואסטרטגיה של מותג לארגונים גדולים, אימנתי אנשים בכתיבת קורות חיים ובהכנה לראיונות, ואני אפילו עשיתי כסף דרך עסק מקוון שמכר קאפקייקס (עוגיות), שאפיתי בעצמי.

"כעת אני עובדת כיועצת בריחה מקריירה, משתמשת במיומנויות העסקיות שלי כדי לעזור לאנשים אחרים המרגישים לכודים בעבודתם. אני מגלה מה שהם באמת היו רוצים לעשות ולהבין איך הם יכולים להתפרנס, כבוסים של עצמם.

"טווח חופשי הוא לא רק על נסיעות – אנשים רבים פשוט רוצים את החופש לבחור שלא לעבוד את השעות המסורתיות, או לבנות כמה קריירות במקביל.
אני משתמש ברקע שלי באסטרטגיה כדי להבין כיצד הם יכולים להתחיל, להתבלט בקהל ולבטא את מה שיש להם להציע בצורה שגורמת לאנשים אחרים לרצות לשלם על זה. "

בסביבות 80% מלקוחותיה של מריאנה הם נשים, רובן בגילאי 30-45. חלקן עייפות מהקריירה שלהם במשפטים או בשיווק, ואילו אחרות חכמות, אך לא יודעות היכן הפוטנציאל שלהן נמצא. היא מתקשרת עימם באמצעות האינטרנט וסקייפ, מציעה ייעוץ של אחד לאחד, בתוספת פגישה קבוצתית ותוכניות הכשרה – מכל מקום שהיא נמצאת בעולם.

"טיסות הן העלות העיקרית שלי, ולכן אני נוסעת לשבועות או חודשים בכל פעם, כדי לנצל זאת היטב", היא מגלה.
"ללינה אני משתמשת באתר שנקרא Airbnbבו בעלי בתים מפרסמים את נכסיהם להשכרה. בדרום מזרח אסיה ניתן לשכור וילה יפהפיה עם משרתת ובריכה רק ב 700 ליש"ט בחודש (2,550 ₪).
"חיבור Wi-Fiטוב הוא חיוני. בשבוע הראשון במקום חדש אני לא אקבע שיחות או התייעצויות סקייפ עד שאני בטוחה שיש לי חיבור טוב. אתה צריך להיות די טכני ולנקוט בצעדים כדי לכסות עצמך במקרה של אסון, למשל שהמחשב הנייד נגנב או לאבד את כל העבודה בקריסת מחשב. למרבה המזל דברים אלו לא קרו לי, אבל אני תמיד מעלה את הקבצים שלי לרשת דרך Dropboxלגיבוי. גם אם קרה אסון, העבודה שלי תהיה בטוחה וקלה לאחזור באינטרנט. "

עם עסק שעלות הקמתו פחות מ 100 ליש"ט, מריאנה עכשיו מרוויחה יותר ממשכורתה הישנה כשכירה (היא לא אומרת כמה, רק שזה היה קרוב לשש ספרות).
בין האנקדוטות מעוררות קנאה שלה לגבי טווח חופשי יש אחת על ניהול קורס דרך סקייפ, מוילה הממוקמת בין שדות אורז בבאלי.

מריאנה גבתה 500 ליש"ט לאדם לקורס, במהלכו היא סיפק ייעוץ קריירה מותאמת באופן אינדיבידואלי.
מהפרויקט הרוויחה 10,000 ליש"ט מגניבים.

מריאנה משווקת את שירותיה באמצעות הבלוג של "אנשי הטווח החופשי" שלה, ומקפידה שלא לעשות מכירות 'קרות' או רישות מסורתי. במקום זאת, לקוחותיה הפוטנציאליים נחשפים אליה דרך הבלוג שלה ומחליטים אם הם רוצים לעבוד איתה על ידי קריאת מידעון החינם השבועי בדוא"ל (שהיא קורא לה "מכתב האהבה של יום שישי") שבו היא מודיעה גם הקורסים שלה מכל מקום בו היא נמצאת בעולם.

"אני אוהבת את באלי והטווח חופשי תמיד באותו אזור קטן, מוקף בברווזים, חתולים ישנים מתחת לעצים והעובדים בשדות, "היא מגלה. "אין כבישים ובמרחק של עשר דקות יש בית קפה אורגני עם Wi-Fi".
"בקליפורניה נשארתי בסנטה ברברה עם חבר. מנאר ואני היינו שם חודש בשנה שעברה – הרצתי מפגשי ייעוץ מקוונים שמהם הרווחתי 5,000 ליש"ט בהנחיית לקוחות בתהליך טווח חופשי. הייתי מתחילה את הפגישות ב06:00 ועד 15:00 מנאר ואני כבר היינו פוסעים על החוף.

"בשנת 2011 ביליתי שלושה חודשים בסידני. בכל בוקר הייתי הולכת לטיול ארוך על החוף ואז מתיישבת במשרד הטווח החופשי שלי – בית קפה מדהים המשקיף על החולות הלבנים.
'מנאר הוא עצמאי כך שהוא נוסע איתי כמה שהוא יכול. אבל באופן בלתי נמנע היו זמנים שבם הייתי לבד במקום יפה ורציתי נואשות מישהו לחלוק זאת עימו, כמו הפעם שאני מפליג במורד נהר מרוחק וציורי בלאוס בסמוך לגבול התאילנדי.
למרבה המזל, פגשתי את משפחת הטווח החופשי בסירה שם עבדו – הוא כסופר, היא כאמנית – וחינכו בבית את ילדיהם במהלך נסיעותיהם בעולם. אני יודעת שסגנון חיים זה מתאים להרבה משפחות.

טווח חופשי חושף את הילדים לתרבויות, נופים ומזון, אשר בעצמו הוא חינוך נהדר. אני פוגשת הרבה אנשי טווח חופשי במסעותיי ובגלל שנוצר קשר מיידי, נוצרו חברויות חזקות יותר ממה שאי פעם יצרתי בלונדון. "

בשנה זו הטווח החופשי של מריאנה בניו יורק – אחת מהערים האהובות עליה, עבור 'מקומות לינה זולים אך נהדרים ובתי קפה מדליקים עדיין קיימים וזמזום שעת הבוקר המוקדמת"- כמו גם מאוריציוס, קייפטאון, בואנוס איירס, דרום מזרח אסיה ונורבגיה.
"אני מארגנת את הזמן שלי כך שיש חלוקה בין העבודה לבילוי," היא מוסיפה. "כאשר יש לי פרויקטים גדולים, אני מתכננת את זה קדימה. אפילו כשאני בטווח חופשי מדירתי בלונדון, העבודה כבר לא מנהלת את חיי, הוא מסתדרת סביבם. אני מסופקת יותר מאי פעם.
"אני בהחלט רוצה ילדים בהמשך, ואני חושבת שלפחות בחמש השנים הראשונות זה יהיה קל להמשיך בטווח חופשי ברחבי העולם עם הקטנים איתי. גם אם זה בסופו של דבר המשמעות היא להתבסס בבריטניה לחלק גדול יותר מהשנה, זה עדיין יהיה בתנאים שלי. "

1312
לגרום לטווח החופשי לעבוד בשבילך …

1. מה יש לך להציע, שאנשים ישלמו עבורו ? האם יש משהו שאנשים סביבך כבר מבקשים בו את עזרתך ? לעתים קרובות המפתח לחלום הקריירה לטווח חופשי שלך נמצא כבר בחייך, אז חפש רמזים.

2. אתה לא צריך ללמד אנגלית בחו"ל, או להיות סופר נסיעות לחיות ולעבוד בכל מקום. הייה יצירתי וקיים כל רעיון עסקי רגיל בעצמאות מיקומית. איך אתה יכול לספק שירותים מסורתיים של פנים מול פנים מרחוק באמצעות טלפון, סקייפ, או על ידי אריזת עצתך או מידע בקורסים מקוונים להורדה?

3. לשמור על עלויות נמוכות על ידי שהייה ארוכה יותר בחלק אחד של העולם, כך שגם עם העלות של טיסות אתה מבזבז פחות מאשר אילו נשארת בבריטניה.

4. שמור על קשר על ידי קבלת מספר טלפון סקייפ. זה מאפשר לך ליזום ולענות לשיחות – שנעשות למספר טלפון רגיל – מהמחשב שלך, והאדם שמתקשר אפילו לא יודע שאתה מדבר אליו מחוף הים בבאלי!

5. אם תבחר לשמור על דירה משלך, תוכל להרוויח כסף על ידי השכרתה בחגים דרך airbnb.com- זה יכול להכניס אפילו יותר, מעלות הלינה שלך בחו"ל.

מאת סאדי ניקולס
כתב הדיילימייל

הכתבה המקורית