In בלוג, כללי

את הפוסט הזה, כדאי לך לשמור !

 

Scientia potentia est – "ידע זה כוח".

את המשפט האלמותי הזה אמר סר פרנסיס בייקון בשנת …. 1597 !

אנחנו יכולים היום להביט ולגחך, איזה מידע כבר היה להם לפני 420 שנה …

ע"פ הערכות – כמות המידע המתפרסם בשבוע אחד ב"ניו יורק טיימס", כולל יותר פריטי מידע ממה שרוב בני האדם שחיו במאה ה-18 נתקלו בהם במהלך כל חייהם.

אולם המשפט הזה היה נכון אז – והוא נכון היום יותר מתמיד !

המידע היום מציף אותנו בכמויות. לאן שלא נביט, אנו נחשפים להררי מידע בעיתונות, אינטרנט, סטיקרים, שלטי רחוב ועוד. החוכמה היא לזקק את כל המידע הזה.

כמות המידע גדלה במכפלות בלתי שלא ניתן לעכל !

מעריכים שאדם בחברה המערבית נחשף ל 1,100-2,200 מסרים שיווקים ביממה.

התמונה הבאה לקוחה ממחקר של אינטל מ 2013.
אבל ע"פ הערכותיהם ל 2015 זה מה שקורה כיום מדי דקה:

נשלחות יותר מ-408 מיליון הודעות אי-מייל, הקופה של איביי מעבירה 190,000$ ממוכרים לקונים, כ-40 מיליון תמונות נצפות וכ-7,000 מועלות לפליקר. לפחות 15 מיליון עמודי פייסבוק נצפים ברחבי העולם, מותגים וארגונים מקבלים 70,000 לייקים חדשים ויותר מ-122,000 שעות מוזיקה מושמעות בשירות המוזיקה פנדורה, בזמן שיותר מ-2.7 מיליון קליפי וידיאו נצפים ביוטיוב. מדי דקה עוברים באינטרנט כ-1,320,000 ג'יגה ביט של נתוני IP מכל העולם.

כל זה – בכל ד ק ה. והמספרים רק עולים.

כבר בשנת 2015 נוצרו יותר פריטי מידע חדשים מסך פריטי המידע שנוצרו במהלך כל 5,000 השנים שלפניה גם יחד !

intel-internet
google_logo

אנו צריכים מידע מזוקק –
בין אם זה ללקט פרטים על מישהו חדש לפני שאנו נפגשים עימו,
לחפש איש מקצוע שיעניק לנו שרות מסוים,
בין אם יש לנו רעיון לעסק ואנו רוצים לבחון את התחום,
בין אם אנו רוצים לתכנן מסיבת יום הולדת ייחודית לילד/ה
בין אם אנחנו רוצים להיות מעודכנים בפעילות המתחרים שלנו
בין אם אנו רוצים לקנות מתנה ייחודית לחבר,
לחפש פרטים מסחריים לקראת עסקה מסוימת,
או לתכנן משהו יוצא דופן, שכמעט ואף אחד לא מכיר,
וסתם לחפש רעיונות בתחום מסוים.

אז איך אנחנו מבררים את מה שחשוב לנו לדעת ?
איך אנחנו מזקקים את הידע הדרוש לנו, מתוך כל המידע הזה ?

אנחנו צריכים לחפש !

זה יכול להיות לנו רלבנטי בחיפוש אחר אדם מסוים, אנו רוצים לברר עליו פרטים לפני פגישה או קבלת שרות. זה יכול להיות רלבנטי זה יכול להיות רלבנטי לקראת מיזם חדש, או בחינה של רעיון יצירתי שיש לנו – או אפילו לסייע בחיפוש רעיונות.

את המייל הזה כדאי לשמור – לכו תדעו מתי תצטרכו אותו.
יתרה מזאת, כדאי לשתף את המאמר הזה, וחבריכם לבטח יודו לכם.

הדרך הפשוטה לחפש מידע הינה במנועי חיפוש.

כולנו מכירים את גוגל ומשתמשים בו מידי יום.
אבל רובנו מכירים רק את גוגל …

במאמר זה נפרט דרכים לא שגרתיות לאיתור מידע, כדאי לקרוא את כולו ולשמור.

1. הכי טריוויאלי, אבל עם הכי הרבה יכולות

לפי נתוני החברה, מנוע החיפוש של google מטפל בממוצע ב40,000 חיפושים כל שניה, ולפי SimilarWeb, google הוא האתר השני הפופולארי ביותר בעולם (אחרי facebook) עם יותר מ18.8 מיליארד כניסות בחודש. גם בישראל אגב, אתר google.com הוא האתר ה2 הפופולארי ביותר ואחריו מגיע google.co.il הישראלי.

אך האם אנו יודעים להיעזר ביכולות המתקדמות שלו ?
להלן בקצרה, כמה מיכולותיו המופלאות של מנוע החיפוש הזה –

1. חיפוש בתוך אתר ספציפי:

אחת ה אפשרויות הכי שימושיות בחיפוש.
ניתן לבקש מ google שיציג תוצאות הנמצאות רק באתר מסוים.
למשל לחפש כתבה, אבל כזו שפורסה רק בכלכליסט נרשום בשורת החיפוש ליד המילים המבוקשות לחיפוש הכתבה את הביטוי site: www.calcalist.co.il

אם נרצה לחפש כתבה מסוימת שראינו באתר מסוים על כך שבר רפאלי נכנסה להריון, אפשר לבחור אפשרויות כמו בדוגמא למטה. כל שאילתא כזו תניב תוצאות חיפוש אחרות.

site.2
FileType

2. חיפוש על פי סוגי קבצים:

זהו חיפוש "סודי" ולא מוכר ומניב תוצאות משמעותיות מאוד בעסקים. חיפוש זה מאפשר לחפש רק קבצים מסוג מסוים (קבצי אקסל, וורד, מצגות, מסמכי PDF ועוד).
באופן זה תוכלו למצוא מסמכי עבודה, דו"חות, הצעות מחיר, תכתובות, רפרזנטציות של מתחרים והדו"חות הכספיים שלהם – והכל חוקי באינטרנט.

אופן החיפוש מתבצע ע"י צירוף המילים  filetype:pdf (למסמכים רשמיים בד"כ) או  filetype:doc למסמכי וורד (טיוטות, תכתובות וכו') או filetype:ppt לחיפוש מצגות, או filetype:xls לחיפוש גליונות אלקטרונים וכן הלאה ע"פ כל קובץ שתרצו.

כך נראה שאם נחפש הצעת מחיר להצעות – נקבל דוגמא להצעות מחיר של מתחרים שלנו ואפילו תגובות של הגוף שהוציא את המכרז.

לתשומת ליבכם חיפוש אחר קבצי doc (office 2007) ימצא גם תוצאות של docx (office 2013), ppt ימצא תוצאות גם של pptx וכן הלאה, אך לא להיפך.

נטרול נושאים לא רלבנטיים מהחיפוש:

אם אתם רוצים שלא לקבל תוצאות עם מילים מסוימות בחיפוש, אפשר להוסיף את סימן החיסור (-) ליד המילה הלא רצויה, על מנת להציג תוצאות בלעדיה מבלי לקבל תוצאות שכוללות אותה.
למשל אם נחפש "נדל"ן להשקעה" ואנו מחפשים נדל"ן בארץ בלבד, הרי שאם נרשום בשורה החיפוש:" נדל"ן להשקעה -ארה"ב " אז נקבל תוצאות ללא חיפוש השקעות בארה"ב.

חיפוש עם מילה הכרחית

גוגל מחפש את כל המילים שהוזנו בתיבת החיפוש ובהמשך מוסיף תוצאות אשר כוללות חלק מהמילים.
על מנת למצוא תוצאות המכילות מילה מסוימת ומתעלמות מתוצאות ללא המילה הזו, יש להוסיף את סימון החיבור (+) לפני המילה ההכרחית.
אם אנו מחפשים אדם ששמו "אבי לוי" – נקבל הרבה מאוד תוצאות.
אבל אם ידוע לנו שלאותו אבי לוי יש משרד בחריש, נוכל להוסיף בשורת החיפוש את המילה +חריש, כך שכל התוצאות הכוללות את המילה אבי לוי, יהיו כאלו שבדף מוצגת המילה חריש.
ואם אותו אבי לוי, עו"ד בחריש, הרי שניתן להוסיף שתי מילים +עו"ד +חריש ואז כל התוצאות יכילו את המילה חריש.

facebook-search2

מפתיע אבל אפקטיבי – facebook

כיום מתבצעים במנוע החיפוש של פייסבוק למעלה מ 1.5 מיליארד חיפושים ביום !

חיפוש אנשים

אם הינך לקראת פגישה עם מישהו לא מוכר וברצונך לחפש עליו פרטים – פייסבוק זו בהחלט הכתובת.

אופציה א' – לחפש את שמו. כדאי לחפש את שמו בעברית ובאנגלית, עם הטיות בשם, על מנת לקלוע בדיוק (למשל כיצד מבטא ח' בשמן באנגלית – האם עם H או עם CH) .
חסרון – אם השם לא ייחודי, יתכנו מספר רב של אפשרויות עם השם (למשל "נדב כהן" מניב עשרות תוצאות ואם אין פרטים נוספים, כמו עיר או בי"ס בו למד, או חבר משותף – יהיה קשה לאתר אותו).

אופציה ב' – הכנסת כתובת המייל שלו לשורת החיפוש.
חסרון אפשרי – צריך להכניס את המייל עימו נרשם לפייסבוק. כך שאם אתם לקראת ראיון באינטל והמייל הידוע לכם של המראיין הוא bigjohn@intel.com (לא יודע אם יש איש כזה …:) ), סביר להניח שהדף הפרטי שלו מופיע עם כתובת yahoo, walla  או gmail.
במקרה בו ישנה התאמה – יופיע רק הדף של בעל הכתובת.

אופציה ג' – הכנסת מס' הטלפון הנייד שלו.
זהו פרט שרוב הגולשים משלימים בהרשמה לפייסבוק וניתן למצוא אותם באמצעותו.
נסו להשתמש בסימן המקף בין הקידומת למספר, למשל 050-0000000

אופציה ד' – חיפוש דרך אדם אחר, או חבר משותף:
על מנת לצמצם אפשרויות מכלל הרבה אנשים עם אותו שם, אפשר לחפש ברשימת החברים של אדם מסוים, אשר ידוע לך כי הוא בקשר עם הדמות המבוקשת.

חיפוש נושאים

הכנסת נושא חיפוש מוביל לדפים, אנשים, קבוצות, אירועים, אפליקציות. זה שימושי אם מחפשים משהו כללי – קבוצה בנושא מסוים או דף מעריצים למשל.
זה פחות יעיל אם מחפשים מידע ספיציפי יותר, אודות דגם של טלפון סלולרי או מחשב נייד.
לאחרונה הוסיפה פייסבוק יכולות לחפש הודעות משותפות בפומבי (או של חברים) וניתן לחפש גם מה אנשים אומרים על נושאים מסוימים.
אפשר למצוא פוסטים הקשורים לנושא מאז הקמתה של פייסבוק (כ- 2,000,000,000,000 שני טריליון פוסטים). זהו מאמץ של פייסבוק להתחרות במנוע החיפוש של גוגל.

ניתן גם לברר מידע על מתחרים – כמה אוהדים יש להם, כמה אנשים סימנו שהיו בבית העסק, וכמה אנשים מדברים על זה (כמה באזז הם עושים ברשת).

חשוב לדעת כי  ע"פ פייסבוק – תוצאות החיפוש מכבדות את הגדרות הפרטיות הקיימות של המשתמש ולא מראות למשמשים אחרים שום דבר שלא היה זמין עבורם בעבר. מי שחסם הגדרות מסוימות – יתכן ולא תמצאו את מס' הטלפון שלו או את המייל.
טיפ: אם מדאיגה אותך הפרטיות שלך – מומלץ לעבור שוב על ההגדרות, כדי לוודא שפוסטים שבעבר היו חשופים מוגנים כעת, וכי ההגדרות תואמות לרצונך.

Wikipedia-logo_ka

3. מקורות "והפתעות" בנושא ממוקד – ויקיפדיה

מעבר לכך שבויקיפדיה תמצאו תוכן לא מבוטל על הנושא, רשימת המקורות בתחתית העמוד, יכולה לשפוך אור על נושא החיפוש שלכם ולהפנות אתכם לכיוונים שלא חשבתם שתגיעו, חלקם רלבנטיים מאוד אך לא יופיעו בדפים הראשונים של גוגל.

כך למשל שאם בכוונתנו להקים בית קפה, ונחפש את המושג "בית קפה" בויקיפידיה – נגלה (באופן לא מפתיע) כי אחד המקורות ברשימת הקישורים החיצוניים הוא " עדי דברת-מזריץ, כמה משלמים הזכיינים לבעלי ארומה ישראל וקפה קפה בחודש ?, דה מרקר, 15 באוקטובר 2013".
זהו מידע חיוני שהיה מחייב אותנו לחיפוש הרבה יותר מעמיק בגוגל.

4. חיפוש בלינקדין

בלינקדאין ישנם כ 1.4 מיליון ישראלים מתוך יותר 400 מיליון חברים. בין חברי הרשת בארץ ניתן למצוא עשרות אלפי בעלי תפקידים במגוון תחומים (IT, משאבי אנוש, כספים, שיווק ומכירות, פיתוח, ייצור ועוד) ממגוון תעשיות.

לכן חשוב להתחיל כל תהליך בהגדרה מדויקת של מי או מה אתם מחפשים (תפקיד, גודל ארגון, סוג ארגון, רמת בכירות ועוד).

ניתן להשתמש במנוע החיפוש המתקדם של לינקדאין בכדי לאתר את האנשים הרלוונטיים לנו – את הלקוחות הפוטנציאליים. כדאי להשתמש בשמות תפקידים דומים ובמיפוי חברות רלוונטיות.

לא צריך להגדיר את החיפוש בכל פעם מחדש – אלא פשוט לשמור את החיפוש. האתר מאפשרת לשמור עד 3 חיפושים ללא עלות.

R975

5. חיפוש אנשים בתקדין

תקדין – פורטל המשפט הישראלי, מאפשר לנו לחפש מידע אודות אנשים שהיו מעורבים בפעילות ב"בית המשפט" ושהיתה בעניינם פסיקה.
זוהי הדרך ללמוד את ההסטוריה הפלילית או המקצועית של אדם מסוים (האם הוא נותן שרות טוב או שרבים תובעים אותו).

לשני דברים צריך לשים לב:
1. ישנם לא מעט אנשים עם שם זהה – אל תפסלו אדם, אלא אם כן אתם בטוחים שזה הוא (יהושוע צמבלולי, אינסטלטור מכפר מנחם – בדקנו, אין איש כזה…)
2. לא ניתן לצפות בכל הפסיקה (מחייב הרשמה בתשלום לאתר) – לעו"ד יש הרשאה לאתר מתוקף תפקידם, אפשר להעזר בזה שלכם, אבל לא להסיק מסקנות נמהרות (למעט אולי שהרבה תבעו אותו), אם לא קראתם את כל הפסיקה.

6. בדיקת לקוחות מוגבלים וחשבונות בנק מוגבלים –

מידע זה חשוב לנו לפני שנתחיל בעסקים עם אנשים מסוימים, או שנקבל צ'ק "חשוד" ממישהו.

באתר בנק ישראל ניתן לאתר ע"פ מס' ת.ז או מספר תאגיד אם אדם או עסק הינם לקוחות מוגבלים בבנקים (כלומר היסטורית אשראי לא טובה וצ'קים חוזרים), או חשבונות בנק מסוימים – האם הם מוגבלים.
כל אדם יכול לבצע בדיקה זו באתר בנק ישראל.

 

7. דן אנד ברדסטריט

חברת מידע עסקי היכולה להפיק עבורך דו"ח בתשלום – דו"ח אשראי על אדם פרטי מציג מידע פיננסי שלילי וחיובי על מוסר התשלומים שלו כצרכן. המידע נאסף ממגוון מקורות מידע הכוללים, בין היתר: בנקים, חברות כרטיסי אשראי, בתי משפט, כונס נכסים, הוצאה לפועל, בנק ישראל וחברות מובילות במשק.

הדו"ח יציג גם מידע שלילי כגון: פשיטות רגל, צווי הוצאה לפועל, שיקים חוזרים, חשבונות מוגבלים, חובות שלא שולמו במועד.
המידע החיובי יכלול מסגרות אשראי שהוקצו ללקוח וששולמו במועד.

ניתן להזמין דו"ח למטרות מתן אשראי ללקוח, מכירה או רכישה של נכס או שירות, התקשרות בעניין המחאת זכויות או חובות, גביית חובות, התקשרות בחוזה שכירות וחידושו או התקשרות בחוזה העסקה.

B144

8. 144 בזק – חיפוש אנשים

אתר בזק 144, מאפשר חיפוש אנשים ע"פ שמם ובלבד שאנו יודעים את עיר מגוריהם.
האתר ידע לספק לנו את כתובתם המדויקת, יחד עם מס' הטלפון בביתם ומס' הטלפון הנייד (אם לא חסוי).

 

9. אתר 441.il – חיפוש הפוך.

אם ידוע לנו מס' הטלפון באחת הקידומות הבאות: 02,03,04,08,09,050,077 – נוכל להקליד את המספר וברוב המקרים לאתר את שם בעל המספר (אם לא חסוי).
לא ניתן לאתר מספר באורנג', סלקום, גולן והוט או הספקיות 072,073 ודומיהן.

twitter-logo

10. חיפוש בטוויטר

ע"פ גופים המבצעים השוואות איכותיות עולה – כי ברשת טוויטר ישנו יותר מידע מקצועי משמעותי, בהשוואה לרשתות פייסבוק וגוגל פלוס. בישראל טרם הגענו אחוזי החדירה בעולם, אך השימוש בטוויטר בעולם השימוש רק הולך וגובר.

חיפוש הודעות זמין בטוויטר רק מאז שנת 2011, אך התוצאות התמקדו בעיקר בהודעות הפופולאריות ביותר ולא כללו כל ההודעות. החל מלפני כשנה, התוצאות כוללות את כל ההודעות שפורסמו בשירות לציבור הרחב, מאז שהושק בשנת 2006 (מהלך דומה לזה של פייסבוק).

טוויטר אף מתקדמת למנוע חיפוש מן המנין ולא רק כרשת חברתית ויש לה פילטרים חדשים לחיפוש: אנשים, חיפוש תמונות, וידאו וגם חיפוש מתקדם אחר אנשים (כאלו שעוקבים אחריהם או ציוצים שנכתבו ליד מיקום גיאוגרפי).
טוויטר תופסת את מקומה כרשת החברתית העדכנית, המתעדכנת במהירות ובקצב גבוה סביב אירועים ולוקחת את מעמד הפוסטים מפייסבוק בהתמדה.
בהערכה מ 2010, היקף החיפוש היומי בטוויטר מגיע ללא פחות מ 800 מיליון שאילתות ביום, ואפשר רק להניח שהמספרים גדלו מאז, במיוחד מכיוון שלא ניתן לחפש בזמן אמת בגוגל.

11. איסוף מידע על אתרי אינטרנט

שני אתרים מעניינים – SimilarWeb וגם Alexa.

שני אתרים האוספים מידע וסטטיסטיקות על כלל האתרים בעולם. בשניהם תקבלו נתונים ודרוג על אתר מסוים וביחס לאתרים אחרים.

מתי זה שימושי, כאשר אתם מתלבטים למשל באיזה אתר לפרסם – תוכלו לבדוק את התנועה שיש לשני האתרים ולהחליט מה פופולרי יותר.
תוכלו לבדוק גם סטטוס של האתר שלכם.

Alexa מציע לכם לצפות בכמה דפים צופה כל מבקר באתר שלכם ומאיפה ברשת הוא מגיע (או מאיזה מילת חיפוש). תוכלו לראות אלו אתרים מכווינים קישורים אל אתר זה (עם מי שמתחרה שלכם עושה שיתופי פעולה) ועוד.
מי הקהל המבקר אצלו באתר, גברים/נשים, גילאים, הכנסה ועוד.

SimilarWeb מציע אפשרות נוספת ומעניינת – לצפות באתרים דומים לשלכם מבחינת תחומי הענין.
אפשר להירשם אליהם, לעקוב אחר פעילותם, להשאר מעודכנים, לקבל רעיונות וגם להקדים אותם ברעיונות שלכם.

binghoo

12. מנועי חיפוש אחרים – BING, YAHOO

קשה להאמין לזה בארץ – אבל המעמד של גוגל בתחום החיפוש מתערער מעט.
מסקר שבוצע בתחילת 2015 עולה כי חלקה של גוגל בשוק החיפוש האמריקאי יורד מתחת ל80%.

בין היתר הדבר קרה כאשר דפדפן פיירפוקס של מוזילה, המבסס את עצמו כאחד הדפדפנים הכי יעילים – הפך את מנוע החיפוש של Yahoo לברירת המחדל של הדפדפן.
אמנם משתמשי פיירפוקס יכולים לבחור במנוע החיפוש של גוגל לברירת מחדל, אבל הדבר פגע בריבונות של גוגל בתחום איתור (ואיסוף) המידע.

מנוע החיפוש של גוגל בישראל בשנה האחרונה, אוחז ב 95% מהחיפושים ברשת, בעוד בינג ויאהו מדשדשים בפחות מ 2% כל אחד. מנועים אלו מהווים חלק משמעותי בחיפוש של האמריקאים ואכן מותאמים בעיקר להם.
אמנם אין הצדקה לביצוע SEO לאתרים בבינג ויאהו – אך ישנם חיפושים בהם הם טובים מאוד.
למשל אמנם היקף התמונות במנועי החיפוש yahoo או  BING נמוך יותר בהשוואה ל google, אך הם מפיקים תוצאות ברלבנטיות גבוהה הרבה יותר. החיפוש של יאהו מצטיין במיוחד באיתור תמונות ולא מעט גולשים משתמשים בו כנקודת התחלה לחיפוש תמונות. אחת היתרונות המביאים לחיפוש איכותי ביאהו, היא בשל השיוך והתכולה של תמונות מפליקר (שרות השייך ליאהו) ובין היתר בשל הרלבנטיות של התמונות היא לרוב טובה יותר משל בגוגל.

13. ומה לגבי וידאו ?

אמנם יוטיוב הינו אתר אירוח הוידאו המוביל, אך חיפוש הוידאו באנגלית מאכזב, לפחות בהשוואה לוידאו בינג. בינג מציג רשת תמונות וידאו ממוזערות המאפשרות תצוגה מקדימה אם נעביר את העכבר מעל פרט. לבינג יש הרבה פילטרים המזכירים את יוטיוב ונוספות. וידאו בינג מוביל ולו רק בשל יכולתו להציג בחיפוש וידאו הרבה תוצאות ללא צורך בגלילה.

 

14. חיפוש וידאו מתקדם חיפוש

חיפוש קטעי וידאו ביוטיוב די פשוט, אבל אם יודעים כמה טריקים, זה הופך להיות אפילו יותר כיף ומדויק. צוות YouTube פישט פונקציית חיפוש וידאו באופן משמעותי, שמקל עלינו לבצע חיפושים מתקדמים ב- YouTube בלי להסתבך.

מספיק לחוץ על "מסננים" (Filters) מתחת לשורת החיפוש וכבר יש לנו הרבה מאוד אפשרויות בחירה, ללא הקלדה ובלחיצה אחת.

 

15. חיפוש תמונות הפוך

ואם כבר נגענו בתמונות – אז נניח שמצאנו תמונה מסוימת ואנו מחפשים פרטים על מקורה ואופציות נוספות שלה, בגדלים שונים. השאלה – איך לעשות חיפוש "הפוך" לתמונה (למצוא מידע על תמונה מסוימת) ?
אמנם גוגל יודע לעשות זאת (בצורה מנוונת מעט), אך מי שעושה זאת מצוין הוא האתר TinEye.com
זהו מנוע חיפוש הפוך – המחפש מידע על פי תמונות במקום להיפך.

16. ואיך נשארים מעודכנים כל הזמן ?

במקום לחפש כל הזמן מה קורה בתחום המעניין אתכם – ניתן להעזר בשרות Google Alerts, אשר יעדכן אתכם בכל פעם שיתפרסם ברחבי הרשת תוכן כלשהו (שגוגל סורק) עם מילות החיפוש שבחרתם.

כך שאם אתם עומדים לפתוח בית קפה בערד, וחוששים מכך שמישהו עומד לעסוק בכך במקביל אליכם – ניתן להגדיר ב Google Alerts את המילים "בית קפה ערד" ובכל פעם שיופיע דף איפה שהוא בעולם עם התכנים הנ"ל, תקבלו מייל ישירות אליכם, בתדירות שתגדירו (מיידי, פעם ביום, שבוע וכו').

ניתן להגדיר זאת בכמה שפות (עובד מצוין בעברית).

 

17. ואם מחפשים תוכן מקצועי ?

כדאי לצרף לשורת החיפוש אחת מהמילים הבאות, כאשר מגדירים את מילת החיפוש:
ארגון/איגוד, אינדקס, בלוג, פורטל, מגזין, מאגר, קורס.

הוספת מילה כזו, תחשוף אתכם לאתרים עתירי ידע בתחום, משם תוכלו לצמצם את החיפוש.

 

ועם כל המידע הזה –
שיהיה לך בהצלחה !!!

Recent Posts